گزارش تصویری از نمایشگاه افسانه وارثان سرنوشت از امین منتظری

گزارش تصویری از نمایشگاه افسانه وارثان سرنوشت از امین منتظریگزارش تصویری از نمایشگاه افسانه وارثان سرنوشت از امین منتظری


‎گالری +۲ مجموعه‌ای از آثار امین منتظری با عنوان «افسانه وارثان سرنوشت» را به نمایش درآورده‌ است. «افسانه وارثان سرنوشت» سومین همکاری امین منتظری با دستان و نخستین همکاری او با گالری +۲ است که حاصل آن مجموعه‌ی ۱۴ نقاشی در ادامه‌ی مجموعه‌های پیشین اوست.

‎بیانیه یا روایت نمایش با این جمله آغاز می‌شود: «روزی روزگاری، پادشاهی دیوانه بر سرزمینی پر از هرج‌و‌مرج فرمان‌روایی می‌کرد». شروع درک نمایش با آغاز این جمله برای بیننده‌ نشان‌دهنده‌ی دنیای استعاری هنرمند است. او داستان خود را با استفاده از اسطوره‌ها و داستان‌های کهن خلق می‌کند. نوعی از شوخ طبعی در ترکیب استعاره‌های بصری و عناصر آشنا در هم می‌آمیزد تا بیننده به جهان هنرمند سفر کند.

‎در بیانیه با استعاره‌هایی چون قحطی، پیروزی، جنگ و مرگ رو‌به‌رو هستیم. هنرمند از این استعاره‌ها استفاده می‌کند تا روایت تصویری خود را آغاز کند. برج بابل در نقاشی با عبارت «پادشاه دیوانه» در بیانیه پیوند می‌خورد و ترکیب متن بیانیه و آثار به‌خوبی در این لحظه شکل می‌گیرد. سرزمین هرج‌و‌مرج نیز به‌خوبی در آثار نمایان است و در جزئیات تک‌تک آثار می‌توان آن را مشاهده کرد. دیوها، کیمارا*ها، درخت زندگی، جانوران اساطیری و ابزار بدوی در آثار در ترکیب تصویر، بازنمایی یک جهان خیالی و در عین حال ملموس را به وجود می‌آورد.

‎مواجهه‌ی بیننده با آثار سیر‌و‌سفری به جهانی خیالی است که گزندی در کنار شگفت‌انگیزی آن به یک اندازه، مخاطب را به چالش وا می‌دارد.

‎امین منتظری (۱۳۷۱، تهران، ایران) دانش‌آموخته‌ی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. او تاکنون نمایش‌های انفرادی و گروهی بسیاری برگزار کرده است.