اهداف عالی حوزه هنری اردبیل در راستای حمایت از هنر انقلاب اسلامی

اهداف عالی حوزه هنری اردبیل در راستای حمایت از هنر انقلاب اسلامیاهداف عالی حوزه هنری اردبیل در راستای حمایت از هنر انقلاب اسلامی

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، حسین آزاد مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل گفت: با توجه به ماهیت و اهداف عالی حوزه هنری در راستای حمایت از هنر انقلاب اسلامی و تولید آثار فاخر هنری و کشف استعدادهای جوان و پرورش آن‌ها، واحد هنرهای تجسمی در طول سال اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف و در قالب‌های اجرایی متفاوت از جمله؛ برگزاری جشنواره‌های هنری، کارگاه‌های تولید اثر موضوعی، برگزاری نمایشگاه‌های ادواری در زیرمجموعه هنرهای تجسمی و… می‌نماید.

حسین آزاد بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ این واحد حدود ۳۰ برنامه اجرا کرده است که ۱۵ مورد آن به برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی به‌صورت فیزیکی و مجازی اختصاص یافته است و از اهم آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه گروهی هنرمندان اردبیل در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری مرکز در دو بخش نگارگری و خوشنویسی با عنوان«صریرسبلان»، نمایشگاه مجازی آثار تولیدی «مبارزه با کرونا» در قالب پوستر و گرافیک اشاره کرد.

وی گفت: در بخش رویدادها و هنرواره‌ها سه برنامه مهم در سطوح ملی و منطقه‌ای پیش‌بینی و اجرا گردید. برگزاری نخستین هنرواره ملی طراحی پوستر نماز «به سوی خدا»، مسابقه ملی نقاشی کودک با عنوان «کرونا را شکست می‌دهیم» و هم‌آفرینی و کارگاه منطقه‌ی شمالغرب کشور در بخش تصویرسازی با موضوع سردار دلها، از آن جمله است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: در بخش تولیدات فاخر می‌توان به تولید اینفوگرافی سه تن از شهدای شاخص استان و همچنین تولید اینفوگرافی سه زبانه زندگینامه سردار دلها اشاره کرد که با استقبال خوبی در فضای مجازی مواجه گردید.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته حدود ۵۰ مورد برنامه در قالب‌های مختلف هنری اجرا و به مخاطبان عرضه گردید از جمله در بخش رویدادها و هنرواره‌ها، نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» که با ابتکار دکتر سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در اردبیل و با الهام از اشعار حکیم نظامی گنجوی به صورت ملی برگزار و در اسفندماه آیین اختتامیه آن در اردبیل برگزار و برندگان خود را شناخت.

آزاد بیان کرد: همچنین نمایشگاه و همایش ملی طراحی و واژه نگاری با موضوع امام علی(ع) با عنوان «مولای مهر» با شرکت هنرمندان سراسر کشور در نگارخانه حوزه هنری، گردهمایی بزرگ با عنوان «دورهمی لوگوتایپ ها» با مشارکت اساتید برتر گرافیک کشور و استان در محل حوزه هنری برگزار گردید.

وی در پایان گفت: تولید پرتره نقاشی سردار دلها، تولید کتاب تصویرسازی از زندگی‌نامه علامه مقدس اردبیلی و ۱۷ عنوان نمایشگاه مجازی از آثار هنرهای تجسمی در بخش‌های مختلف نیز از آن جمله فعالیت‌های واحد هنرهای تجسمی در سال ۱۴۰۰ است.