ایجاد شرایط جدید برای عضویت‌پذیری هنرمندان جوان در انجمن گرافیک

ایجاد شرایط جدید برای عضویت‌پذیری هنرمندان جوان در انجمن گرافیکایجاد شرایط جدید برای عضویت‌پذیری هنرمندان جوان در انجمن گرافیک

ایرج میرزاعلیخانی، استاد دانشگاه و عضو هیئت مدیره انجمن گرافیک ایران، معتقد است: یکی از علت‌های قطع بودن ارتباط صنعت با گرافیست‌ها، کم‌کاری دانشگاه‌هاست.

به گفته این استاد دانشگاه، در تمامی کشور‌های پیشرفته دنیا دانشگاه روی آموزش برگزیدگان سرمایه ‌‌گذاری و نیرو‌های متخصص تربیت می‌کند. بعد از اتمام تحصیل هم صنایع برای انجام امور هنری خود اعم از عکاسی، طراحی نشان، امور تبلیغی و... به سراغ هنرمندان فارغ‌التحصیل در رشته مربوطه می‌روند و بدین ترتیب صنعت ارتباط مستقیم با هنر دارد.

او معتقد است که دانشگاه‌های ایران در کیفیت آموزش و پرورش نیرو موفق ظاهر نشده‌اند؛ مشکلی که شاید یکی از دلایلش، نحوه ورود به داوطلبان به دانشگاه است.

میرزاعلیخانی در مقام عضو هیئت مدیره انجمن گرافیک در ادامه صحبت‌هایش درباره طرح‌هایی صحبت کرد که انجمن گرافیک برای اعضای خود در نظر گرفته است.

این هنرمند می‌گوید برنامه‌های کمیته رفاهی انجمن گرافیک بیش از پیش فعال شده و به دنبال این هستیم که شرایط عضویت انجمن را برای هنرمندان جوان که سنشان پایین‌تر از ۲۵ سال است، میسر کنیم.

انجمن گرافیک همچنین در این ایام و به مناسبت هفته جهانی گرافیک که از ۷ اردیبهشت آغاز شده است، نمایشگاهی از نشانه‌هایی که گرافیست‌ها برای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اینترنتی طراحی کرده‌اند، با عنوان «نقطه دید» در پیاده‌رو خانه هنرمندان ایران برگزار کرده است.

برقراری ارتباط بین هنرمندان با مدیران صنایع از اهداف اصلی این نمایشگاه به شمار می‌آید؛ ارتباطی که به گفته هنرمندان در حال حاضر اصلا رضایت‌بخش نیست.