در سال ۱۸۸۴، «ارنست میسونیه» Jean-Louis-Ernest Meissonier۱ فوریه (۱۸۱۵ – ۳۱ ژانویه ۱۸۹۱) نقاش و مجسمهساز کلاسیک فرانسوی بود که بهخاطر به تصویر کشیدن ناپلئون، ارتشها و مضامین نظامیاش شهرت داشت. او محاصره ها و مانورها را مستند کرد و معلم ادوارد دیتیل Édouard Detaille بود.
وی در طول زندگی خود از موفقیت بزرگی برخوردار شد و به دلیل تسلط بر جزئیات دقیق و ساخت سخت مورد تحسین قرار گرفت. جان راسکین John Ruskin ، منتقد هنری انگلیسی، آثار او را بهطور طولانی زیر ذرهبین بررسی کرد، و «از مهارت دستی میسونیه و توجه این هنرمند به خاطر جزئیات جذابش شگفت زده شد».
کارهای میسونیه قیمت های گزافی داشت و در سال 1846 عمارت بزرگی را در پواسی خریداری کرد که گاهی اوقات به نام خانه بزرگ Grande Maison شناخته می شود. Grande Maison شامل دو استودیوی بزرگ، atelier d'hiver یا کارگاه زمستانی بود که در طبقه بالای خانه قرار داشت، و در سطح همکف، یک ضمیمه با سقف شیشه ای، atelier d'été یا کارگاه تابستانی. خود میسونیه گفت که خانه و خلق و خوی او متعلق به عصر دیگری است و برخی مانند منتقد پل مانتز به عنوان مثال از کارنامه به ظاهر محدود این هنرمند انتقاد کردند. او مانند الکساندر دوما در به تصویر کشیدن صحنه هایی از جوانمردی و ماجراجویی مردانه در پس زمینه ای از فرانسه پیش از انقلاب و پیش از صنعتی شدن تبحر داشت و در صحنه هایی از زندگی قرن هفدهم و هجدهم نیز تخصص داشت.
اما شاهکار میسونیه را تابلوی نقاشی بزرگ نبرد فریدلند (14 ژوئن 1807) می دانند. این نبرد درگیری بزرگ جنگ های ناپلئونی بین ارتش امپراتوری فرانسه به فرماندهی ناپلئون اول و ارتش امپراتوری روسیه به رهبری کنت فون بنیگسن بود. ناپلئون و فرانسویها به پیروزی قاطعی دست یافتند که بخش اعظم ارتش روسیه را که در پایان نبرد به طرز آشفتهای بر روی رودخانه آل عقب نشینی کردند، شکست دادند. میدان نبرد در استان کالینینگراد امروزی در نزدیکی شهر پراوودینسک روسیه واقع شده است.
سایت مجله هنرهای تجسمی شما را به دیدن این تابلو و جزییات مهم آن دعوت می کند.