خانه و مزرعه در پروونس/ ون سان ون گوگ/ رنگ و روغن روی بوم/1888 میلادی/ نشنال گالری واشنگتن
در فوریه سال 1888، ون گوگ هنگامِ ورود به آرل، با منظره ای پوشیده از برف مواجه شد. اما ون گوگ به دنبال خورشید و آفتاب درخشانی بود که با انرژی هر چه بیشتر بر مناظر بتابد. از نظر او آرل مانند جنوبِ ژاپن بود و در مدتی که در این منطقه سکونت داشت به طور شگفت انگیزی در کارش پیشرفت کرد. در حدود پانزده ماه اقامتش در آرل، بیش از دویست نقاشی و صد طراحی از خودش به جا گذاشت و بیش از دویست نامه نوشت.
در این تابلو، هنرمند رنگ طلایی گندم زارو رنگ های مکمل قرمز و سبز گیاهان را مورد مطالعه قرار داده است. حصارهای آبی و نارنجی و ابرهای صورتی در آسمان فیروزه ای با درخشش پرتلالویی که دارند، آسمان را به ارتعاش در آورده اند.
نقاشان امپرسیونیست از تکنیک تضاد رنگ های مکمل در آثارشان بهره زیادی بردند.